بازاریابی تلفنی چیست؟

فروش تلفنی چیست؟

فروش تلفنی موفق فرایندی است که طی آن محصولات یا سرویس شما به صورت مستقیم یا از طریق تماس تلفنی به فروش می رسد.

 

تفاوت فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی، مشتریان احتمالی شما را افزایش می دهد. با استفاده از این فرایند می توانید اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار دهید و در واقع فرصتی دو طرفه محسوب می شود به این گونه که فرصتی برای مشتری و همچینن صاحب کسب و کار ایجاد می کند تا به راحتی مطابق با نیاز های خود همدیگر را بیابند و در مقابل فروش تلفنی فرصت های ایجاد شده را در جهت بهبود کسب و کار شرکت به کار می گیرد.

 

مزایای فروش تلفنی برای کسب و کار چیست؟

مزایای فروش تلفنی برای کسب و کار چیست؟

کارشناسان فروش تلفنی(بازاریابی تلفنی) اطلاعات مربوط به مشتریان که از قبل وجود داشته و سرنخ محسوب می شوند را به صورت مدوام و حتی گاهی مصرانه تبدیل به فروش می نمایند.

خدمات فروش تلفنی موفق نرخ تبدیل مشتریان را افزایش داده و در عین حال هزینه های فروش را کاهش می دهند.

هنر فروش تلفنی موفق می تواند تبدیل سرنخ های دشوار به فروش باشد که باعث بهبود کسب و کار می گردد.

نحوه فروش تلفنی به این صورت است که فرایند فروش را از طریق اطلاعات دقیق مشتریانی که توسط بازاریابان تلفنی جمع آوری شده اند؛ پیش می برند.

راهکارهای فروش تلفنی موفق بسیار متنوع می باشد. برون سپاری این فرایند باعث صرفه جویی در هزینه ها و افزایش فروش تیم برای براوردن نیازهای حاضر می شود.

تماس سرد اصول خاصی دارد. کارشناسانی که روحیه حساس و در عین حال متقاعدگری دارند می توانند جهت برقرای تماس های سرد استخدام شوند تا در راستای فرایند فروش تلفنی (Telesales)، مشتریان بالقوه احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

ارائه خدمات فروش تلفنی باعث می شود تا هزینه های ایاب ذهاب یک سازمان یا شرکت بسیار کاهش یابد.

فروش تلفنی موفق، باعث می شود تا مشتریان احساس کنند کسب و کار شما بسیار حرفه ای می باشد.

کارشناسان فروش با ارائه خدمات فروش تلفنی شما را از برقراری تماس و مذاکره با مشتریان در مورد محصولات یا خدمات بی نیاز می کنند.

برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل اصول فروش تلفنی به یاری شما می آیند.

 

وظایف کارشناس فروش تلفنی

وظایف کارشناس فروش تلفنی

تماس با مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی برای اعطای اطلاعات در مورد یک محصول یا سرویس با استفاده از اسکریپت فروش

پاسخ به سوالات مربوط به محصولات و یا شرکت

مطرح کردن سوالاتی برای درک نیاز های مشتری و کمک به فرایند فروش

هدایت مشتریان احتمالی به سمت تیم فروش در صورت نیاز

وارد کردن و به روزرسانی اطلاعات مشتریان در پایگاه داده

پردازش و وارد کردن سفارشات به روشی دقیق

رسیدگی به پیشنهادات و انتقادات مشتریان جهت بهبود محصولات و یا خدمات

ثبت تماس ها، فروش ها و یادداشت برداری از اطلاعات مفید

 

روانشناسی فروش تلفنی

ارائه خدمات فروش تلفنی موفق کار ساده ای نیست. جهت تاثیرگذاری بر میزان فروش، باید با مهارت های روان شناسی آشنایی داشته باشید. در ذیل به 3 مورد روانشناسی فروش تلفنی اشاره شده است.

نکات مثبت رقبایتان را بیان کنید

توجه داشته باشید که در مورد رقبای خود بدگویی نکنید و نکات منفی را بیان نکنید چون مشتریان احتمالی ممکن است هر نکته منفی را به کسب و کار شما نیز ربط دهند و این به ضرر کسب و کار شما است. به همین دلیل عاقلانه است که وقتی مشتری بالقوه در مورد رقبای شما صحبت می کند، اظهار نظر نکنید.

از بازخوردهای مشتریان احتمالی استفاده کنید

وقتی به میانه تماس فروش خود رسیدید، بررسی کنید که مشتری تا اینجای کار مکالمات شما را درک کرده است یا نه. در آخر صحبتتان، به سوالات و نیاز های مشتریان احتمالی پاسخ دهید.

 

حس هیجان در مشتریان ایجاد کنید

وقتی در مورد محصول یا خدمات خود صحبت می کنید، مشتری باید احساس هیجان کند. به همین دلیل است که کارشناسان فروش موفق به صورت ایستاده، اقدام به ارائه خدمات فروش تلفنی می کنند. اگر هنگام راه رفتن در یک فضای بزرگ صحبت می کنید ، می توانید خود را با افتخار و با صدای بلندتری معرفی کنید.

امتیاز این مطلب از نظر شما
4/5
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print