روش کنترل عصبانیت-تیم کلارو

چند روش برای کنترل عصبانیت

10 روش برای کنترل عصبانیت

 

در این مقاله قرار است در مورد ده روش برای کنترل عصبانیت با یکدیگر صحبت کنیم؛ شما هم اگر سوالی داشتید در قسمت  نظرات بپرسید.

 

عصبانیت چیست؟

عصبانیت چیست؟

عصبانیت احساسی هست طبیعی و می تواند هنگام عبور از مشکلات و مسائل مختلف، چه در منزل و چه در محل کار، به شما کمک می کند. اما اگر عصبانیت از کنترل شخص خارج شود مشکل ساز خواهد شد و ممکن است به خود و افراد دیگر صدمه بزند.

 

روش های کنترل عصبانیت

 

شماره 1 : شمارش کنید

اگر عصبانی هستید تا 10 بشمارید، ولی اگر زیاد عصبانی هستید تا 100 بشمارید؛ در این مدت شمارش ضربان قلب آرام تر می شود و خشم به احتمال خیلی زیاد فروکش می کند.

 

شماره 2 : نفس عمیق بکشید

نفس عمیق بکشید-تیم کلارو

موقع عصبانیت نفس ما به شمارش می افتد و هرچقدر خشمگین تر باشم سرعت نفس کشیدن بیشتر می شود؛ بهتر از در این وضعیت خود را کنترل کنیم و یک نفس عمیق بکشیم.

 

شماره 3 : حرکات کششی انجام دهید

حرکات کششی گردن و شانه، حرکات خوبی هستند برای کنترل بدن و مهار احساسات و به هیچ نوع ابزار خاصی برای انجام دادن این حرکات کششی نیاز ندارید.

 

شماره 4 : موسیقی گوش کنید

اجازه بدهید موسیقی احساسات خشم را از شما دور کند، ترجیحا هدفون را در گوش خود قرار داده و به موزیک های ملایم و صدای طبیعت گوش دهید.

 

شماره 5 : پاسخ تان را تکرار کنید

با تکرار پاسخی که می‌خواهید در مورد موضوع ناراحت‌کننده بدهید یا نوع واکنش‌تان در برابر آن؛ میتوانید عصبانیت را کنترل کنید. این تمرین حتی می‌تواند کاری کند که شما راه‌حل‌های احتمالی دیگر برای کنترل عصبانیت خود دست یابید.

اوه! پیشنهاد شده این مطلبو بخونی »   چک کردن فایل ویروسی

 

شماره 6 : با یک دوست صحبت کنید

در مورد موضوعی که عصبانی‌تان می‌کند، با دوستان صحبت کنید، شاید او چشم‌انداز جدید را روبروی شما قرار دهد.

 

شماره 7 : لبخند بزنید

لبخند بزنید-تیم کلارو

هیچ چیز به غیر از حال خوب نمی‌تواند حال بد را خوب کند و از بین ببرد. پس هر موقع که عصبانی شدید، کاری بیابید که موجب خنده‌تان شود. مثلا یک جوک بخوانید.

 

شماره 8 : زمان سنج را تنظیم کنید

وقتی عصبانی هستید اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌آید معمولا چیزی نیست که باید به زبان بیاورید. قبل از هر پاسخ و واکنشی، کمی صبر کنید. این فرصت به شما کمک می‌کند که آرام‌تر شوبد و کلمات مناسبی بر زبان بیاورید.

 

شماره 9 : نامه بنویسید

به فردی که شما را عصبانی کرده است، نامه بنویسید یا ایمیلی آماده کنید، سپس آن را پاک کنید. بیشتر مواقع بیان احساسات‌تان، تمام چیزی است که می‌خواهید؛ حتی اگر آن احساسات هرگز دیده یا خوانده نشوند.

 

شماره 10 : فرض کنید که آن را می‌بخشید

مسلمل مهارت عاطفی زیادی لازم است که شهامت بخشید کسی را که باعث آزارتان شده، بیابید. اگر نمی‌توانید به این حد از مهارت دست یابید، حداقل پیش خودتان وانمود کنید که او را بخشیده‌اید. این کار به کنترل خشم شما کمک می‌کند.

 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد، لطفا برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مشورت کنید.

امتیاز این مطلب از نظر شما
4/5
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید
با اشتراک گذاری این مطلب از ما حمایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + ده =