اشتراک گذاری این محتوا

طراحی سایت و انواع آن چیست؟

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت، طراحی وب، طراحی وب سایت، ساخت وب و طراحی وبسایت نام هایی هستند که در بین مردم استفاده میشوند. طراحی وب سایت به انگلیسی و در زبان انگلیسی نیز Website Design، Site Design، Web design و… می باشد و استفاده می شود. طراحی وب سایت (Website Design)، طراحی سایت (Site Design)، طراحی وب (Web design) یا ساخت سایت به صورت قابل توجهی میتواند به بهبود جنبه های مختلف شرکت ها از جمله افزایش دسترسی به مشتری، فروش و درآمد کمک کند. اگر امیدوارید یک وب سایت جذاب و موثر طراحی کنید، درک اینکه کدام نوع طراحی برای شرکت یا کسب و کار شما مناسبتر است میتواند مفید باشد، جالب خواهد بود.

در ادامه به این سوال که طراحی وب چیست و لیستی از انواع طراحی وبسایت و طرح بندی های وب سایت محبوب را به شما ارائه میدهیم.

طراحی وب سایت در عصر حاضر برای داشتن مشتریان قبلی و پیدا کردن مشتریان جدید ضروری است. آیا تا به حال به این فکر کردهاید که معنای طراحی وب سایت چیست و چه تکنیکهایی در این فرآیند وجود دارد؟

کسانی که میخواهند حضور دیجیتال و آنلاین خود را تقویت کنند باید از نقش طراحی وب سایت آگاه باشند و ساخت وب را به عنوان اولویت خود برای پیشرفت هر چه بهتر کسب و کار خود در نظر بگیرند. منظور از طراحی سایت چیست؟ یا طراحی وب سایت چیست؟ منظور از طراحی سایت چیست؟ یا طراحی وب سایت چیست؟ طراحی وب یا طراحی سایت، عمل طراحی و توسعه یک وب سایت برای اینترنت است. اگرچه ایجاد یک وب سایت به مهارتها و منابعی مانند برنامه نویسی و توسعه نرم افزار نیاز دارد، جنبه طراحی اغلب بر رابط کاربری و تجربه کاربری متمرکز است. تجربه کاربری میتواند شامل ظاهر، عملکرد، طرح و محتوای وب سایت باشد.

طراحان وب برای یافتن مؤثرترین راه برای نمایش اطلاعات در یک وب سایت تلاش میکنند، بنابراین کاربران آن را جذاب و مفید میدانند. برای انجام این کار، طراحان وب اغلب از طرح ها و طرح بندی های مختلف وب بسته به عملکرد و کاربرد مورد نظر سایت استفاده میکنند.

طراحی وبسایت هنری و فروش آثار، گالری های هنری و…

طراحی سایت هنری مثل طراحی سایت موسیقی، طراحی سایت موزیک و…

طراحی سایت … طراحی های تک صفحهای وب سایتهایی هستند که تمام اطلاعات خود را در یک صفحه وب منتقل میکنند. صفحه منفرد میتواند تا زمانی که طراح بخواهد طولانی باشد و به کاربران این امکان را میدهد که برای دیدن همه اطلاعات به پایین اسکرول کنند. هنگام توسعه طرح، بسیاری از شرکتها و سازمانها از یک سفر خطی یا روایت برای ایجاد جریانی به اطلاعاتی که به بازدیدکنندگان منتقل میشود، استفاده میکنند. این نوع طراحی میتواند بسیار متنوع باشد زیرا کاربردهای منحصر به فرد زیادی دارد.

به عنوان مثال، میتوان از آن برای فروش محصولات استفاده کرد، داستان شرکت را با پیشرفت صفحه بیان کرد، یا میتوان از آن برای هنرمندان برای به اشتراک گذاشتن داستان و نمونه کارها استفاده کرد. وب سایت ایستا وب سایتی است که تعامل کمی با کاربر دارد و طراحی آن به طور کلی در همه پلتفرم ها سازگار است. بیشتر اوقات، وب سایت با استفاده از کدهای اولیه مانند HTML یا CSS ایجاد میشود و دارای تعدادی صفحه وب است که میتواند به ایجاد هزینه کم برای ایجاد سایت کمک کند.

به دلیل مدل ساده و توانایی محدود آن در تعامل با بازدیدکنندگان، وبسایت های استاتیک بهجای فروش کالا و خدمات، عموماً برای انتقال اطلاعات استفاده میشوند. صفحه وب پویا (dynamic web page) یا وبسایتهای پویا، بر خلاف وبسایت های استاتیک، به کاربران اجازه میدهند با مطالب موجود در صفحه وب تعامل داشته باشند و طراحی وبسایت فعالتر و هیجانانگیزی ایجاد کنند. کد برای توسعه این نوع صفحات وب اغلب به چیزی با کمی تطبیق پذیری بیشتر نیاز دارد، مانند جاوا اسکریپت، PHP یا ASP.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =