اشتراک گذاری این محتوا

واسه چی امنیت مهمه!

واسه چی امنیت مهمه!

 

چرا امنیت اینترنت اهمیت دارد؟

همانطور که گفتیم بسیاری از کار های ما امروزه به کمک اینترنت انجام می شود .و ما بسیاری از اوقات رمز و اطلاعات خود را در سایت های مختلف برای. انجام تراکنش های بانکی یا ثبت نام در برخی سامانه ها وارد می کنیم. اگر امنیت سایتی که ما در حال انجام. عملیات در آن هستیم پایین باشد این امکان وجود دارد که تمام اطلاعاتی .که ما وارد می کنیم توسط برخی افراد سودجو و هکر ها به سرقت بروند. همچنین امروزه نرم افزار هایی با عنوان. باج افزار توسط هکر ها ایجاد شده اند که با سرقت اطلاعات مهم .کاربر ها و تهدید آن ها به پخش اطلاعات، از افراد و سازمان ها باج گیری می کنند. به همین دلیل موضوع امنیت برای تمامی .سایت ها مسئله ای پر اهمیت است، به ویژه برای سایت. هایی که به ارگان های رسمی تعلق دارند و به بسیاری از اطلاعات افراد دسترسی دارند.

امنیت در زمینه مقوله ای است که بخش های مختلفی دارد. به طور کلی امنیت .شبکه دارای دو بخش سخت افزاری و بخش نرم افزاری است. یک .متخصص امنیت شبکه باید بتواند تمام این دو بخش را پوشش دهد، به این معنا که با تمام سخت افزار های شبکه. و مباحث امنیتی آن ها آشنا باشد و همچنین بتواند امنیت بخش نرم افزاری. شبکه (کد های سورس، پایگاه داده و …) را نیز به خوبی فراهم کند. در زمینه امنیت نرم افزاری علاوه .بر برخی از فریم ورک ها که خود امنیت بالاتری نسبت به کد خشک دارند. (مانند فریم ورک لاراول برای زبان PHP)، انواع نرم افزار های فایر وال (دیوار آتش) نیز می توانند کمک شایانی به. افزایش امنیت شبکه کنند. معمولا سازمان ها و شرکت هایی که نیاز به امنیت بالا برای شبکه خود دارند از متخصصین امنیت اینترنت برای امنیت شبکه خود کمک می گیرند.

معمولا شغل متخصص امنیت اینترنت به دلیل اهمیت بسیار زیادی که دارد، درآمد بالایی نیز دارد و هرچه تخصص و توانایی فرد بیشتر باشد درآمد نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. همچنین این افراد این امکان را دارند که از خانه خود نیز شبکه را تحت نظر داشته باشند،. اما باید در نظر داشته باشند که درآمد بالای این کار، مسئولیت زیادی نیز به همراه دارد، زیرا گاهی ممکن است به دلیل مشکلات فنی یا امنیتی مجبور شوند.خارج از ساعت کاری (حتی نیمه شب!) نیز به محل کار خود مراجعه کنند یا گاهی نیز مجبور هستند برای یک حفره امنیتی روزها وقت بگذارند تا مشکلی برای شبکه ایجاد نشود. لایت اسپید میتونه تاثیر زیادی روی امنیت و سرعت سایت شما بزاره.

حالا فهمیدی واسه چی امنیت مهمه!

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =