چرا نباید سایت حاضری بخریم؟

سایت های آماده با هدف صرفه جویی در زمان و هزینه برای صاحبان کسب و کار اینترنتی رواج یافتند. صاحبان کسب و کار با خرید یک سایت آماده به راحتی صاحب صفحه رسمی در اینترنت میشوند. اما موضوع به همین سادگی نیست!

خرید سایت آماده به معنای خرید دامنه ،قالب، محتوا، میزان بازدید و رتبه آن در موتورهای جستجو است. هزینه کاستومایز سایت آماده نسبت به پایه گذاری سایت خام به مراتب بالاتر و نیازمند صرف زمان بیشتری است.

همچنین در صورت تغییر ناگهانی سبک سایت آماده، رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو، مانند گوگل ،جابجا خواهد شد. فراموش نکنید عملکرد کاربران سایت آماده (نظرات و محتواهای تولید شده توسط کاربر) نیز در روند پیشبرد اهداف کسب و کار شما اثرگذار است.

 

معایب زیر ساخت های سایت آماده

در لایه تخصصی تر ،بررسی میزان کارایی زیرساخت سایت آماده برای اهداف شما میباشد. زیرساخت سایت شامل پایگاه داده و زبان برنامه نویسی است. معمولاً برنامه نویس در سایت آماده از امکانات زیادی رونمایی میکند که موجب کاهش سرعت سایت هنگام ترافیک میشوند.

این کار همچنین موجب ایجاد پنل مدیریتی پیچیده و درنتیجه زمانبر بودن اعمال تغییرات مدیریتی در سایت آماده خواهد شد. باید بدانید استفاده از سایتهای آماده امنیت سایت را نیز به خطر میاندازد؛ زیرا برنامه نویس سورس سایت را به صورت متن باز در اختیار دارد.

مشکلات کپی برداری سایت های حاضری

کپی برداری قالبهای رایگان و استفاده از آنها در سایت آماده موجب تشابه گرافیکی وب سایتهای گوناگون با سایت شما میشود که ممکن است از موضوع اصلی سایت دور باشد. بنابراین، نباید از سایت آماده توقع قالب منحصر به فرد را داشت.

اما قالب تنها در ظاهر سایت اثرگذار است نه در بهینه سازی محتوا و رتبه بندی موتورهای جستجو! بنابراین امکانات لازم جهت مدیریت محتوای سایت باید منعطف عمل کنند و محدودیت حداقلی از خود نشان بدهند؛ چیزی که در سایتهای آماده اتفاق نمیافتد.

به مرور زمان و در استفاده طولانی مدت از سایت آماده، خطاهای احتمالی خودشان را نشان میدهند و هنگام اضافه کردن ماژولها و افزونه های کاستومایز ،افزایش محتوا، افزایش ترافیک کاربران و… سایت آماده را از دسترس خارج میکنند.

نتیجه گیری این بخش…

در نتیجه؛ اگر به فکر رشد و توسعه کسب و کار توسط سایتتان هستید، بهتر است از ابتدا سایت را زیر نظر فرد متخصص راه اندازی کنید تا در آینده به مشکلاتی مانند در خطر افتادن و از بین رفتن اطلاعات، از دست دادن رتبه بندی در موتورهای جستجو، ریزش کاربر و… دچار نشوید.

معایب سایت،معایب خرید،معایب وبسایت،معایب خرید وبسایت،سایت،خرید سایت،خرید وبسایت،معایب خرید سایت حاضری،معایب سایت حاضری،معایب خرید وبسایت حاضری،معایب وبسایت حاضری،معایب خرید سایت در ایران،معایب خرید سایت در تهران،معایب خرید سایت در کرج،معایب خرید سایت در قم،معایب خرید سایت در شیراز،معایب خرید سایت در اصفهان،معایب خرید سایت در گرگان،معایب خرید سایت در مشهد،معایب خرید سایت در یزد،معایب خرید سایت در آزادی،معایب خرید سایت در شهرک ولیعصر،معایب خرید سایت در اردبیل،معایب خرید سایت در تبریز،معایب خرید سایت در خوزستان،معایب خرید سایت در البرز،

اگر صاحب یکی از هزاران کسب و کار اینترنتی عصر حاضر هستید، تاکنون نیاز به استفاده از یک سایت را برای پیشبرد اهدافتان احساس کرده‌اید.

در دنیای وب، سایت‌ها به دو گروه “اختصاصی و آماده” تقسیم می‌شوند.

 

سایت اختصاصی چیست؟

 

منظور از سایت اختصاصی، طراحی و برنامه‌نویسی صفر تا صد سایت با نظارت و پشتیبانی تیم متخصص برنامه‌نویسی است. سایت‌های اختصاصی کاملا مطابق با اهداف کسب و کار سفارش دهنده تولید می‌شوند، در صورت بروز هرگونه خطای احتمالی هنگام استفاده از سایت تیم برنامه‌نویسی پشتیبان سایت اختصاصی است و تغییرات مطابق با سلیقه شخصی مدیر سایت اختصاصی کاملا امکان‌پذیر و ساده اجرا می‌شوند.

اما این انعطاف امکانات در سایت آماده صدق نمی‌کند!

 

سایت آماده چیست؟

 

در ساده‌ترین حالت، منظور از سایت آماده سایتی است که فقط یک‌بار با سیستمی مانند وردپرس یا جوملا ساخته و به کسب و کارهای متعددی فروخته خواهد شد. چه بسا شما و رقیب کاریتان، هردو از یک سایت مشابه استفاده کنید که این موضوع در برندسازی ذهنی مشتریان ایجاد اشکال می‌کند.

 

معایب خرید سایت آماده چیست؟

 

سایت‌های آماده با هدف صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای صاحبان کسب و کار اینترنتی رواج یافتند. صاحبان کسب و کار با خرید یک سایت آماده به راحتی صاحب صفحه رسمی در اینترنت می‌شوند. اما موضوع به همین سادگی نیست!

خرید سایت آماده به معنای خرید دامنه، قالب، محتوا، میزان بازدید و رتبه آن در موتورهای جستجو است. هزینه شخص‌سازی سایت آماده نسبت به پایه‌گذاری سایت خام به مراتب بالاتر و نیازمند صرف زمان بیشتری است.

همچنین در صورت تغییر ناگهانی سبک سایت آماده، رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو، مانند گوگل، جابجا خواهد شد. فراموش نکنید عملکرد کاربران سایت آماده (نظرات و محتواهای تولید شده توسط کاربر) نیز در روند پیشبرد اهداف کسب و کار شما اثرگذار است.

در لایه تخصصی‌تر، بررسی میزان کارایی زیرساخت سایت آماده برای اهداف شما می‌باشد. زیرساخت سایت شامل پایگاه داده و زبان برنامه‌نویسی است.

معمولاً برنامه‌نویس در سایت آماده از امکانات زیادی رونمایی می‌کند که موجب کاهش سرعت سایت هنگام ترافیک می‌شوند. این کار همچنین موجب ایجاد پنل مدیریتی پیچیده و درنتیجه زمان‌بر بودن اعمال تغییرات مدیریتی در سایت آماده خواهد شد. باید بدانید استفاده از سایت‌های آماده امنیت سایت را نیز به خطر می‌اندازد؛ زیرا برنامه‌نویس سورس سایت را به صورت متن‌باز در اختیار دارد.

مهم‌ترین نکنه امنیتی که در خرید سایت آماده به چشم می‌خورد، عدم دسترسی مدیر به هاست و سورس سایت است.

کپی‌برداری قالب‌های رایگان و استفاده از آن‌ها در سایت آماده موجب تشابه گرافیکی وب سایت‌های گوناگون با سایت شما می‌شود که ممکن است از موضوع اصلی سایت دور باشد. بنابراین، نباید از سایت‌ آماده توقع قالب منحصر به فرد را داشت.

اما قالب تنها در ظاهر سایت اثرگذار است نه در بهینه‌سازی محتوا و رتبه‌بندی موتورهای جستجو! بنابراین امکانات لازم جهت مدیریت محتوای سایت باید منعطف عمل کنند و محدودیت حداقلی از خود نشان بدهند؛ چیزی که در سایت‌های آماده اتفاق نمی‌افتد. گاهی در بعضی از سایت‌های آماده، حتی امکان سئو (بهینه سازی) سایت وجود ندارد!

به مرور زمان و در استفاده طولانی مدت از سایت آماده، خطاهای احتمالی خودشان را نشان می‌دهند و هنگام اضافه کردن ماژول‌ها و افزونه‌های شخصی، افزایش محتوا، افزایش ترافیک کاربران و… سایت آماده را از دسترس خارج می‌کنند.

 

مقایسه:سایت اختصاصیسایت آماده
در:
دسترسی به هاست و سورس منابعداردندارد
پیشتیبانی توسط تیم برنامه نویسیداردندارد
هزینه تهیه سایتبالاپایین
اعمال سلیقه شخصیبلهخیر/ به سختی
محدودیت در تولید محتواخیربله
سئو سایت در موتورهای جستجوبلهخیر/ به سختی
محدودیت در ترافیک‌های روزانهخیربله
انعطاف پذیری در اعمال تغییراتبالاپایین
دسترسی به امکانات ضروریبلهخیر
شخصی سازی قالببلهخیر/ به سختی
تغییر در کدهای برنامه نویسیبلهخیر

نتیجه گیری…

در نتیجه؛ اگر به فکر رشد و توسعه کسب و کار توسط سایتتان هستید، بهتر است از ابتدا سایت را زیر نظر فرد متخصص راه اندازی کنید تا در آینده به مشکلاتی مانند در خطر افتادن و از بین رفتن اطلاعات، از دست دادن رتبه بندی در موتورهای جستجو، ریزش کاربر و… دچار نشوید.

نویسنده : خانم سارا نوری ممبینی


 

بررسی علل ناکارآمدی سایت­های آماده

بی­شک یکی از ملزومات گسترش کسب و کار و درآمد بیشتر در عصر اطلاعات بهره­مندی از مزایای اینترنت بعنوان بزرگترین شبکه در دسترس می­باشد. در این راستا داشتن وب سایت میتواند از ساده­ترین راههای ورود به دنیای اینترنت باشد.

وب سایت ارزان، آماده، فروش قالب­های آماده سایت از جمله تبلیغات پرکاربرد در این فضا هستند که افراد در کسب و کارهای مختلف برای رسیدن به اهداف خود جذب آن میشوند و اغلب به نتایج دلخواه خود نمی­رسند.

در ادامه به توضیح بیشتر درباره سایت آماده و علل ناکارآمدی آن می­پردازیم:

 

سایت سفارشی و سایت آماده :

سایت سفارشی در واقع سایتی است که توسط یک شرکت طراحی سایت از صفر تا صد مراحل که شامل  بررسی نیازها، مستندسازی، طراحی و برنامه­نویسی بوده انجام می­شود. در حالیکه سایت آماده بدون سفارش و نظرمشتری از قبل توسط شرکت­ها مطابق با نیاز عمومی کاربران طراحی شده است.

ساده­تر به شما بگویم، سایت فروشگاهی دیجی کالا، نمونه بارزی از یک سایت سفارشی می­باشد اما از آنجاییکه هزینه طراحی سایت­های سفارشی بسیار زیاد است برخی از شرکت­های طراحی سایت تصمیم گرفتند، سایت­هایی را با کدنویسی اختصاصی طراحی کنند و آن را به چند نفر بفروشند.

به این سایت­ها که به جای یک نفر به چندین نفر فروخته می­شود، سایت آماده می­گویند در نتیجه هزینه سایت­های آماده بسیار کمتر از سایت­های سفارشی خواهد بود ولی محدودیت-هایی را هم به همراه خواهد داشت.

تفاوت سایت سفارشی و سایت آماده: 

طراحی سایت­های آماده به صورت ایستا انجام می­شود و نمی­توان تغییرات اساسی در آن انجام داد و فقط محتوا و تصاویر داخل سایت را می­توان به­­روز­ رسانی کرد، اما در سایت های سفارشی طراحی به شکل پویا و قابل تغییر انجام می­­پذیرد، در نتیجه در چنین سایت­هایی هرگونه تغییری در سایت می­­توان ایجاد کرد.

در طراحی سفارشی یک قالب کاملاً اختصاصی در اختیارتان قرار داده می­شود، که از لحاظ ساختار داخلی و کدنویسی مختص شما می­باشد و علاوه بر اینها اصول سئو و بهینه­سازی سایت هم در سایت­های سفارشی رعایت می­شود.

 

مزایا و معایب سایت آماده:

  • مزایای سایت­­های آماده عبارت اند از:
  • راه­اندازی سایت آماده با هزینه بسیار کمتر از سایت سفارشی
  • راه­اندازی در مدت زمان بسیار کم
  • فاقد نقص و ایرادهای سطحی
  • تنوع انتخاب قالب
  • بعضی از قالب­های چنین وب سایت­هایی به صورت رایگان از اینترنت قابل دانلود می­باشد.
  • امکانات گسترده به صورت ماژول­های رایگان و آماده

 

  • معایب سایت­های آماده:
  • امنیت بسیار پایین سایت­های آماده:

یکی از ایرادات اساسی سایت­های آماده این است که معمولاً سورس این وب سایت­ها به صورت متن باز در اختیار عموم برنامه نویسان قرار می­گیرد بنابراین روش­های نفوذ و هک کردن اینگونه سایت­ها به راحتی قابل کشف است.

  • سرعت پایین در وب سایت­های آماده:

یکی دیگر از مشکلات این سایت­ها داشتن سرعت پایین است، در این وب سایت­ها به دلیل گستردگی برنامه­نویسی و در نظر گرفتن امکانات زیاد برای همه نیازهای مشتریان، این سیستم­ها معمولا از سرعت پایینی برخوردار هستند. البته این مشکل در همه سایت­های آماده دیده نمی­شود و اغلب در زمان گسترده شدن محتوای وب سایت، سرعت آنها کاهش خواهد یافت.

  • عدم ثبات سایت­های آماده در طولانی مدت:

پس از نصب و راه­اندازی این وب سایت­ها و اجرای این سیستم­ها، هرچه جلوتر میرویم و زمان بیشتری از نصب آن بگذرد خطاها و مشکلات به مرور خود را نشان میدهند.

  • هزینه بالای نگهداری و گسترش سیستم:

در آینده اگر بخواهید تغییری در وب سایت خود ایجاد بکنید و یا یک امکان سفارشی را به آن بیافزایید، باید به شرکت طراحی سایتی که سایت خود را از آن خریداری کردید باید هزینه­ای بپردازید تا تغییرات دلخواه­تان را روی سایت شما اعمال نمایند.

  • حجم بالای فایل­های سایت­های آماده:

در روش طراحی سایت به صورت اختصاصی، یک وب سایت معمولی طراحی شده نهایتاً 30 مگابایت حجم اشغال می­کند در صورتیکه یک قالب آماده حداقل به میزان 80  مگابایت حجم دارد آن هم به شرطی که هیچ ماژول و افزونه­ای روی آن نصب نشود.

  • اختصاصی نبودن سایت آماده از نظر قالب و طرح:

به دلیل اینکه قالب چنین وب سایت­هایی از اینترنت به راحتی قابل دانلود می­باشد ممکن است وب سایت شما به چندین وب سایت دیگر شباهت داشته باشد.

  • عدم ثبات سایت­های آماده در بازدیدهای بالا:

بعضی از سایت­های آماده وقتی با تعداد زیادی از کاربران روبه رو می­شوند دچار خطا می­گردند.

  • عدم پایداری وب سایت وقتی گشترش می­یابد و محتویات آن افزایش می ­یابد:

یعنی زمانیکه تعداد مقالات و مطالب سایت آماده شما افزایش می­یابد به عنوان مثال به بیش

از هزار مورد، سایت شما با مشکلات زیادی رو به رو می­شود.

  • بروز خطا در هنگام افزودن ماژول­های مختلف:

فرض کنیم که وب سایت شما به خوبی کار می­کند، بیشتر مواقع پیش می­آید که وقتی شما یک ماژول مانند ماژول نظرسنجی به سایت آماده خود اضافه می­کنید، وب سایت شما ناگهان دچار مشکل شده و از کار می­افتد.

  • پنل مدیریت پیچیده:

برای اینکه تغییر کوچکی در یک بخش از سایت خود ایجاد کنید باید مراحل زیادی را طی کنید.

نویسنده : خانم گلناز تکه


معایب استفاده از سایت آماده

سایت های آماده هیچ گاه منحصر به فرد نیستند؛ زیرا توسط  شرکت های دیگر نیز خریداری میشوند و سایت شما ممکن است یک کپی از سایت دیگر بنظر برسد . اگر میخواهید سایت منحصر به فردی داشته باشید باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

عیب دیگر این است که قالب آماده سایت را نمیتوانید به روز کنید بنابراین برای نیاز شما غیر قابل استفاده خواهد بود و برای توسعه سایت شما میتواند مضر باشد. رمز گذاری ها و کدها مانع توسعه سایت شما در آینده خواهد شد.

مسئله بعدی کیفیت سایت است که نشان دهنده حرفه ای بودن یا ضعیف بودن نویسنده را در بردارد.

گذشته از اینها امروزه افراد سود جویی نیز هستند که از فردی که به علم اینکار آگاه نیست سو استفاده کرده و سایت را طوری طراحی میکنند که  شخص در طی کار به او نیاز داشته باشد تا بازهم هزینه نماید.

اگر سایتی هم قابلیت بروز رسانی داشته باشد احتمال اینکه با بروز رسانی سایت دچار مشکلاتی شود زیاد است.

در نهایت هرشخص خود باید مزایا و معایب کار را در نظر بگیرد و نسبت آن کار را انجام دهد.

نویسنده: خانم کمالی


 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شانزده =

اشتراک گذاری این محتوا

معایب خرید سایت آماده

محبوب ترین مطالب