معرفی پالت رنگی

پالت رنگی مجموعه ای از رنگهاست که برای انتخاب رنگ طراحی گرافیک در کنار هم قرار میگیرند. انتخاب پالت رنگی مناسب از مهمترین وظایف یک طراح است. همچنین اگر در زمینه هایی مانند ساخت موشن گرافیک یا طراحی رابط کاربری سایت فعال هستید شناخت و انتخاب یک پلت رنگی زیبا و کاربردی اهمیت زیادی در نتیجه نهایی کار شما دارد.  (معرفی پالت رنگی)در دنیای دیجیتال، طیف کاملی از رنگ­‌های قابل نمایش روی صفحه نمایش یا سایر رابط­‌های کاربری، تحت عنوان پالت رنگی (Color Palette) شناخته می‌شوند. در برخی موارد منظور از پالت رنگی، مجموعه‌ای از رنگ­‌ها و ابزارهای مورد استفاده در نقاشی و برنامه­‌های تصویری است. پالت رنگی کاربرد زیادی در طراحی الکترونیکی دستگاه یا طراحی فناورانه دارد.

 

لینک سایت : coolors.co

پالت رنگی دیجیتال

پالت رنگی دیجیتال به صورت نمایش تگ رنگ یا مونوکروم در کامپیوترهای اولیه ظاهر شد. نمونه‌های معاصر از پالت رنگی شامل تله تکس با پالت هشت رنگ RGB سه بیتی و کامپیوتر اپل II با پالت 16 رنگی هستند. ابزارهایی مثل آتاری، کومودور، کامپیوترها و کنسول‌های قدیمی از فناوری رنگی جدید برای تکامل پالت­‌های رنگی خودشان استفاده نمودند.

در نهایت، پیشرفت در این صنعت به نمایش VGA 257 رنگی رسید که در تولید صفحات نمایش کاملاً تخت پلاسما به کار می‌رود. پالت‌های رنگی مدرن، چرخه­ای از رنگ­‌ها یا ابزار گزینش رنگ پیچیده را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پیشرفت در حوزه پالت‌های رنگی دیجیتال باعث تکامل سریع دروبین­‌های دیجیتال شده که هم اکنون در گوشی­‌های هوشمند به کار می‌روند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =

اشتراک گذاری این محتوا

پالت رنگی چیست؟

محبوب ترین مطالب