اشتراک گذاری این محتوا

روش کسب درآمد از تولید محتوا

تولید محتوا متنی

متن به معنی ترکیب واژگان و ایجاد یک پیام و انتقال آن به مخاطب هدف می­‌باشد. تولید محتوای متنی به معنی نوشتن در مورد یک موضوع خاص است. اما محتوای متنی‌­که برای کسب و کارها تولید می­‌شود باید با هدف جذب مخاطب باشد و باعث رشد و توسعه کسب­ و کارتان گردد. تولید محتوا هم به معنی ایجاد یک متن یا تصویر و یا ویدیو و یا ترکیب این سه تا بهم برای رساندن هدف خود به مخاطب.

روش کسب درآمد از تولید محتوا

شاید به خودتان بگویید که در حال حاضر افراد هیچ علاقه ای به خواندن مطالب متنی ندارد و بیشتر به محتواهای گرافیکی یا ویدئویی تمایل دارند. این مسئله درست است اما اکثر مخاطبان متخصص به خواندن محتوای متنی علاقه­‌مندند. این در حالیست که آن­ها هر محتوای متنی‌­ای را قبول ندارند. متن­‌هایی برای این افراد جذابند که درباره یک موضوع بصورت کامل توضیح داده باشند  و تمام جوانب آن­را پوشش دهند و در نهایت افراد با خواندن آن متن به سراغ دیگر وب­سایت­‌ها نروند و در سایت شما به تمام مشکلات­شان پاسخ داده شود.

تولید محتوا متنی را می­‌توان در چندین دسته قرارداد، از جمله این دسته‌­ها می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتوای متنی عمومی
  • محتوای متنی تخصصی
  • متن شبکه­‌های اجتماعی
  • متن تبلیغاتی
  • محصول نویسی

اگر از منظر موتورهای جستجو آن را بررسی کنیم، موتورهای جستجو ازجمله گوگل هنوز برای محتوای متنی ارزش بسیاری قائل می‌شود.

مزایای تولید محتوای متنی چیست؟

در تولید محتوا، شما برای مخاطبان خود محتوایی تولید می‌کنید تا با برند شما آشنا شوند. این آشنایی نه تنها به مشتری شما حس اعتماد را منتقل می‌کند، بلکه در درازمدت موجب افزایش میزان فروش شما می‌شود. در واقع هیچ برندی در جهان بدون تولید محتوا زنده نخواهد ماند مگر این که بودجه آن از سازمان‌های وابسته به دولت تامین شود.

مزیتی که تولید محتوای متنی برای شما دارد این است که وقتی محتوای خود را روی وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی خود انتشار می‌دهید، برای همیشه چیزی برای ارائه به میلیون‌ها مخاطبی دارید که در هر ساعت روز ممکن است به شما مراجعه کنند. امروزه نیمی از جمعیت جهان هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند و تنها راه ارتباط شما با این بازار بسیار بزرگ، محتوایی است که ارائه می‌کنید.

 

خصوصیات یک محتوای نوشتاری که باعث افزایش درآمد ‌می‌شود؟

این روزها یکی از روش‌های افزایش مشاغل و افزایش درآمد، سرمایه‌گذاری در زمینه تولید محتوا است. نوشتن محتوا، فعالیتی رقابتی است، اما کار چندان ساده‌ای نیست. طبق تحقیقات، خواننده به طور متوسط ​​فقط 8  ثانیه را صرف خواندن یک مطلب می‌کند. بنابراین ناگفته مشخص است، ایجاد محتوایی جذاب و با ارزش چقدر بااهمیت خواهد بود. محتوای نوشتاری یکی از انواع محتواهای ضروری است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

ما قهرمان قصه نیستیم! ما راهنما هستیم!

هر بار باید یک مشکل و یک رویا به مشتری بدهیم. قصه نباید شوخی باشد، قصه باید یک مشکل جدی را حل کند. قهرمان قصه (مشتری) سه سطح کشمکش دارد: درونی، بیرونی، فلسفی.

آدم‌ها برای مشکل درونی‌شان پول می‌دهند، نه مشکل بیرونی. مثلا: شعار فروشگاه ملزومات حیوانات خانگی، این است که حیوانات هم حق دارند غذای سالم بخورند.

مشکل بیرونی مشتری این فروشگاه، تامین غذای حیوان خانگی‌اش است.

مشکل درونی این است که حس کند برای حیوانش ارزش قائل شده و انسان دغدغه‌مندی است. (برای همین خرید می‌کند!)

و مشکل فلسفی هم کمک به حیوانات و محیط زیست است!

همدلی، همیشه پاسخگوی نیاز مشتری نخواهد بود!

با مشتری و مخاطب همدل باشیم. اما همیشه هم همدلی خوب نیست. فرض کنید مطب دکتر رفته‌اید و به وی می‌گویید 15 سال است می‌خواهید وزن کم کنید اما نمی‌شود! او هم به شما می‌گوید اتفاقا من هم همین مشکل را دارم! مسلما، بلافاصله از مطبش بیرون می‌روید و از او ناامید می‌شوید!

همدلی خوب است اما باید با اقتدار همراه باشد. در مراجعه به پزشک، مشتری به دنبال اقتدار او است. پس در کنار همدلی، باید مقتدر باشیم!

 

چطوری محتوای جذاب متنی تولید کنیم؟

 

شناخت مخاطب

تولید کننده محتوای خوب کسی است که برای مخاطب می‌نویسد. دقیقا فرق نویسنده های معمولی و تولید کننده محتوا هم همین است.

نویسنده برای دل خود و هنر می‌نویسد اما تولید محتوا با هدف جذب مخاطب و ترغیب او به اهداف بازاریابی محتوا اقدام به نوشتن می‌کند.

بنابراین پیش از هر اقدامی لازم است مخاطب خود را بشناسید و سپس با ادبیات مورد پسند او و برای شخص مخاطب بنویسید.

 

لحن و صدای مناسب

یک کسب و کار خوب آنلاین باید استراتژی محتوایی مدونی داشته باشد که در آن اهداف بازاریابی، مخاطب و لحن و شیوه بیان مطالب به خوبی مشخص شده باشد.

لحن و صدای مطالب معرف شخصیت برند و سازنده تصویر شما در ذهن مخاطب است، پس نباید به راحتی از کنار آن بگذرید.

 

انتخاب بهترین کانال ارتباطی

پیام‌های مختلف باید از کانال‌های مناسب خود انتقال یابند. برخی از محتواها لازم است در رسانه‌ها و کانال‌های ارتباطی خود شما منتشر شوند و برخی دیگر را باید در کانال‌های دیگر مثل سایت های خبری، صفحات اینفلوئنسرها و یا از زبان کارشناسان و متخصصان صنعت خود منتشر کنید. شناخت کانال مناسب هم در موفقیت محتوای متنی بسیار تاثیر گذار است.

نتیجه گیری

محتوای متنی یکی از انوع مهم و تاثیرگذار تولید محتوا است که سایر انواع محتوا از آن پیروی می‌کنند و به محتوای نوشتاری هنرمندانه و صحیح نیازدارند. برای موفقیت کسب و کارتان لازم است محتوای جذاب که پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشد را تولید و منتشرکنید. این کار نیازمند هنر و تخصص است و به آگاهی از کسب و کارتان و نیازهای مشتری وابسته است.

 

 محتوای جذاب پیشنهادی : درک فضای سایبری در 2025 | اینستاگرام تیم کلارو

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 6 =